Довгий час авторам контенту, щоб їх сайт добре індексувався в Google, доводилося ходити по різних сторінках пошукової системи, щоб прописати все необхідне. Але для власників сайтів на WordPress ситуація змінилася з появою Google Site Kit.

Google Site Kit
Перш ніж перейти безпосередньо до встановлення та налаштування, зроблю кілька застережень щодо відмінностей та особливостей саме цього посту, щоб у подальших коментарях не було питань про «нібито» розбіжності. Також зазначу, що я зазвичай не обрізаю скріншоти, а основна мова в адмінці виставлена як українська, тому всі підписи до кнопок WordPress на українській. Повинен зазначити, що локалізація зроблена досить добре. Я знайшов тільки один косяк, але на роботу він не впливає, при нормальному рівні володіння мовою — труднощів у роботі не виникне. До того ж всі розділи панелі адміністратора залишилися на своїх місцях.
Переклад
Зізнаюся чесно — цей текст не повністю авторський. Це вільний переклад з декількох англійських, німецьких, французьких ресурсів. Частину скріншотів я буду використовувати звідти ж. Але, оскільки українському автору, а особливо новачку, може бути не просто розібратися у всіх премудростях технічної англійської — я роблю цей переклад. Також на основі оформлення цієї статті на блозі, прописки всіх необхідних деталей в Гутенберзі, налаштування Сео для запису незабаром після цього з’явиться пост про редактор — частина друга, безпосереднє налаштування тексту. Можливо, обидві частини вийдуть разом.
Україна
Оскільки Росія з початку 21 століття влаштовує війни в сусідніх суверенних державах і на момент написання цих рядків так зване «СВО» гримить на Україні — українському автору доступ до Яндексу (другого популярного «стовпа» індексації інтернету) закритий. У деяких плагінах для Seo — просування навіть рекомендується заблокувати бота від цієї пошукової системи. Але мова не про це і хоча пост буде українською мовою — це остання згадка про політику.
Встановлення
Ну а тепер поїхали. Велика, кардинальна відмінність версії американця в тому, що для користувачів WordPress він свою розробку упакував в плагін і завантажив на домашній сайт движка. Таким чином, установка Gooogle Site Kit мало чим відрізняється від установки будь-якого іншого плагіна. Переходимо на сторінку плагінів, відкриваємо пошук, встановлюємо, потім активуємо.

У мене цей плагін вже встановлений, тому з цього вікна я можу подивитися хіба що опис. У користувача буде стандартна кнопка для установки. Встановивши, активуєте. На відміну від товаришів, які свої налаштування розкладають або в «Інструменти», або прямо на панелі, Google свою панель прилаштував поруч з Дашбордом — верхнім розділом адмінки, що відповідає за доступні оновлення. Там же є кнопка для повернення на головний екран панелі управління.

Переходимо до нового розділу. Наступний етап —
Налаштування
Cпочатку для плагіна на панелі є лише одна кнопка — майстер налаштування. Натиснувши на неї, ми побачимо вікно, наведене нижче.

Тут лише два прапорці. Вибір рішення залишається за користувачем. У принціпі аналітику можна включити в плагіни і пізніше (особливо якщо її перехоплює якийсь із раніше встановлених), пізніше ми повернемося до цього, але я включаю її відразу. Другий прапорець — звичайне для багатьох розробників прохання, зібрати якусь (начебто) анонімну інформацію для поліпшення плагіна. Відправляти це чи ні — кожен вирішує сам. Я не буду, тому включивши аналітику переходжу далі. Так як та ж аналітика зберігається в акаунті користувача — на наступному кроці нам пропонується вибрати акаунт, до якого вона підключена.
Переходимо до Google

Облікові записи я, звісно, зафарбовую з метою конфіденційності, але якщо ви вже заходили на сайти через обліковий запис Google — це вікно вам знайоме. Вибравши, переходимо до наступного вікна

Наступне вікно може трохи насторожити користувача, але по суті, підключаючи різні служби Google до свого сайту — він вже давав всі ці дозволи поодинці. Оскільки Site Kit — комбайн, що включає в себе всі необхідні автору сервіси, він з’єднується відразу з усіма. Потім, у користувача завжди є вибір — включати чи не включати якийсь сервіс (наприклад, сьогодні ту ж аналітику пропонує робити навіть Майкрософт — якщо я колись вирішу зробити огляд свого SEO-плагіна, я ще торкнуся цього моменту). Зробивши вибір — натискаємо «Продовжити».

Нове вікно, де пошукова система попросить вас підтвердити, що саме ви є власником підключеного сайту. Втім, якщо у вас один обліковий запис у пошуковика і у адміністратора сайту пошта прив’язана до цього ж облікового запису — проблем на цьому етапі не буде Тричі натискаємо на запропоновану кнопку. Вище показано перший екран, інші розміщувати не буду для економії місця. Після всіх перевірок пошуковик поверне вас в адмін-панель сайту до своїх налаштувань. Якщо ви вибрали включати аналітику на першому кроці — вам належить вибрати, з якого саме потоку отримувати дані (налаштовуючи аналітику раніше в інших SEO-плагінах або безпосередньо на сайті пошукової системи, ви з цим вже стикалися)
Автоматичне повернення до WordPress

У новому вікні можна в кожному з трьох пропонованих полів залишити дані, знайдені Google в своїх записах, або створити нові. Оскільки пошукова система запропонувала правильні значення — нічого змінювати не потрібно. Останній етап — завершити налаштування.

Після натискання «Завершити» на попередньому кроці в розділі плагіна з’являється нова сторінка з трьома вкладками, де відкривається перша — плагін показує, до яких послуг він підключився. Якщо на цьому етапі завершити роботу — користувач буде отримувати достатньо інформації для аналізу індексації.
Якщо раніше відмовилися від підключення окремих послуг
На початку налаштування була пропозиція підключити аналітику. Якщо на тому етапі її не включати — це можна буде зробити зараз у другому вікні. У мене аналітика включена — інформація у вікні буде трохи інша, але суть зрозуміти не складно

У запропонованому вікні можна отримати код, включити аналітику, розмістивши всі цілі (див. 7 скрін вище), зробити інші налаштування. Я тут нічого змінювати не буду — натисканням на зелену кнопку закриваю вікно
Google Search Console
Кожен новачок напевно хоч один раз чув, що «потрібно підключитися до пошукової консолі». Однак у першому ж вікні налаштувань плагіна буде запис, що пошукова консоль вже підключена, і це не помилка. Як уже зазначалося вище, Google Site Kit — це плагін, що збирає інформацію відразу з декількох джерел даних пошукової системи, і, звичайно ж, основний інструмент — консоль пошуку — ПОВИНЕН бути серед них.
Не тільки пошук
За замовчуванням плагін підключається до трьох послуг, однак коли ми погоджуємося з підключенням в процесі роботи з Google Акаунтом, там записів явно більше. Налаштування по ним теж робляться, але оскільки пошукова система вважає їх додатковими, при першому запуску вони не активуються, але ніхто не заважає активувати їх пізніше

У процесі цієї статті я тут нічого налаштовувати не буду (це не означає, що не буду цього робити, але про це в одному з наступних постів), просто перерахую, що можна отримати від плагіна. Звичайно, все, що зазначено нижче, належить Google, про що він не забуває нагадати, включаючи своє ім’я в назву, яку я опущу, інакше текст стане занадто заспамленим.
- Ads (колишній Adwords);
- Q (Друге рішення “вхід через Google”);
- AdSense;
- Reader;
- Tag Manager.
Якщо порахувати вже підключені — плагін може працювати відразу з 8 (ВІСІМ!!!) послугами, що відповідає його статусу набору.
Статистика окремого запису
Загальна статистика по всьому сайту відкривається при переході на головну сторінку плагіна. Але розробники передбачили, що користувач, можливо, захоче побачити статистику окремого поста або запису.

Тут я вставлю картинку, запозичену в одного з авторів, чий текст ліг в основу перекладу, але тільки від користувачів залежить — які результати вона зможе відображати. Перейшовши на потрібну сторінку, потрібно навести мишку на значок, який з’явиться в адмінстроці сайту після активації плагіна.

Спливаюче віконце покаже загальні результати, а натискання мишкою на посилання в правій частині вікна відкриє інформацію плагіна, зібрану саме за цим записом.
Висновок
На завершення кілька слів. Як і в більшості випадків, що саме встановлювати на свій блог вирішує сам автор. Однак і ця стаття, як і весь сайт в цілому, показує вам працездатний спосіб скоротити тимчасові витрати і трафік (особливо якщо ви його враховуєте.
Мені допомагали в написанні:
- https://www.wpexplorer.com/google-site-kit-wordpress/
- https://greatfoxtechnology.com/2024/03/17/unlocking-the-power-of-google-site-kit-a-comprehensive-review/
- https://hirewpgeeks.com/all-you-must-know-about-google-site-kit-plugin-for-wordpress/
Якщо вам цікаво — можете прочитати англійські описи більш ранніх версій цього плагіна. А картинки в статті і сама стаття написані на основі версії 1.168.0 плагіна.

